Sunday, August 26, 2012

Allahhuakbar

Allah Maha Besar
Segala Puji Bagi Allah Yang Memberi... Mengetahui Segala... Tuhan Pencipta Alam..

Bagai senyum terpaksa yang dibuat-buat..
Masih teringat-ingat... terbayang bayang sidia..
Argh.. Lupakan...
Akal waras dan positive berkata-kata "Alah.. takda makna ingat orang yg daa lupakan kita... ckuplah.. Adalah hikmah Allah nak bagitu... Daa laa tu.. x yah pk lagi... ada laa tu yg terbaik Allah nak bgtu.."..

Tapi.. dalam masa sama.. Kata hati..."Ya Allah.. apa dalam ati aku ni dendam atau geram atau marah? dia tgah buat apa agaknya... daa tunang agaknya kan... senang nyer dia lupakan semua sedang kan aku masih ada rindu kt dia...  "

berbeda betol kata hati and akal yg waras ni... kedua-duanya x seiring... hati memberontak sakit.. marah.. geram.. akal pulak sentiasa postitif.. tapi kadang2.. hati lagi kuat  berbicara...

Hati Vs Akal..
Allah.. Segala dugaan yang Kau beri.. Aku terima seadanya.. peringatkan aku tentang batas-batas dalam mengharungi segala dugaan.. permudahkan dan lancarkan segala perjalanan hidupku dalam mengharungi segala cabaran pahit manis semoga bahagia hujungnya nanti disyurga bersama insan-insan yang aku sayang...
Aku mohon ya Allah... Kuatkan aku... Jadikan rasa dan perasaan dalam hati ku ini hanya jatuh cinta pdMu... dan wujudkan seseorang yang mampu membantu aku untuk sama2 patuh dan sujud hanya pdMu dgn penuh kasih sayang..

Aku idamkan... aku inginkan suatu perubahan kearah yang lebih baik.. bantulah aku Ya Allah.. aku mahu menjadi anak yang solehah... sentiasa menjadi penyejuk mata dan hatii mak dan abah... aku ingin menjadi yang terbaik disisiMu.. aku idamkan seseorang yang boleh membantu dan mengingatkan aku tentang mati.. tentang amal... dan sama2 mengimamkan aku dlm solat...penuh lemah lembut...
Aku mohon kekuatan dari Mu... Sebagai langkah pertama dalam mengharungi segala cabaran yang hanya sebesar zarah... tapi bagai kan seluas lautan dugaan yg kau berikan..

Terima Kasih Allah... Allahhuakbar... Mati hidupku hanya untukMu...


No comments:

Post a Comment